Re: Xeon Debian

Merhaba,

Cum, 2007-05-18 tarihinde 10:25 +0300 saatinde, Eren Mustafa KESDi
yazdı:
> Xeon işlemcili 4gb ramli bir sunucu aldık. Buna Debian kurmak
> istiyoruz. Daha önce normal PC lere kurulum yaptığım için sormak
> ihtiyacı duydum.

Yeni nesil Xeon işlemciler (hatta yeni nesil tüm Intel işlemciler) 64
bit uyumludur. Ama burada iki farklı opsiyonun karşınıza çıkması doğal.

Birincisi x84_64 diye ifade edilen bir terminoloji. Buna amd tarafında
AMD64 deniyor, Intel tarafında ise EM64T deniyor. Dolayısıyla AMD64 için
hazırlanmış Debian, Xeon işlemcili makinenizde büyük ihtimalle sorunsuz
olarak çalışacaktır.

IA64 ise, Intel'in ilk 64bit'lik işlemci denemesi olan Itanium için
oluşturulan bir standart ve x86_64 (bazı yerlerde x64 diye de geçiyor)
uyumlu değil.

Sevgiler

--
Cafer 'cfb' Şimşek