Apache 1.3 + PHP4 + Oracle Instant Client Nasıl?

Merhabalar,
Bir süredir Debian üzerinden, uzaktaki Oracle 10g veri tabanına erişebilecek PHP destekli bir Apache sunucu kurmak için çabalıyorum. Oracle'ın sağladığı dökümantasyonlardaki adımları uyguladığımda her denemede ayrı bir sorunla karşılaşıyorum. Bunlar basitçe, üç uygulamadan birinin diğerleri ile "konuşamaması" şeklinde tezahür ediyor. Oracle'ın dökümanları elbette Debian metodlarıyla kurulumdan söz etmiyor. Anlatılanlar temel olarak;

sıkıştırılmış paketin açılması,
configure parametreleri
make; make install

şeklinde.
Debian gibi sistemlerde, paket yönetim sisteminin dışına mümkün olduğunca çıkılmaması gerektiğini biliyorum ancak, apache ve php'yi apt ile kurarken
PHP =>
./configure \
--with-oci8=$ORACLE_HOME \
--with-apxs2=/usr/local/apache/bin/apxs \
--with-config-file-path=/usr/local/apache/conf \
--enable-sigchild

Apache =>
./configure --prefix=/usr/local/apache --enable-module=so
gibi configure parametrelerini  ne şekilde işteletebileceğimi bilmiyorum. Bunun için bir yol var mı? Yoksa standart kurulumdan sonra yeniden derleme gibi bir yola mı başvurmalıyım?

İkinci bir soru, bu türden güvenliği birinci dereceden önemli uygulamaları kurarken, kurulum yerlerini ne şekilde seçmek daha uygundur?
/root dizini uygun bir yer mi? Zira Apache'yi kurabilmem için bunu root kullanıcısı ile yapmam gerekirken, Oracle kurulum için "$HOME/Apache"'yi gösteriyor, bu durumda ziyaretçilerin web site(ler)sini görebilmeleri için en azından htdocs dizini altındaki dizinlere erişebilmeleri gerektiğine göre, bu güvenlik açısından bir tehlike arz eder mi?

Bu konuda izleyebileceğim bir döküman ya da önerileriniz varsa, minnettar kalırım.

İyi çalışmalar.