Re: linux nasil tasinir?

dd if=/dev/hda3 | gzip > /mnt/hda1/system_yedek.img.gz

bu komutla yedek almayi basardim galiba. peki simdi bunu hedef makineye nasil acacagim?

From: Tuğba Yılmazer <kul_kedisi_siktirella@hotmail.com>
To: ozgur.karatas@ttnet.net.tr
CC: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: linux nasil tasinir?
Date: Tue, 10 Apr 2007 17:25:18 +0000

merhaba,

mbr'yi yedeklemek icin:

dd if=/dev/hda of=/mnt/hda1/mbr.bin bs=512 count=1

mbr'i geri yazmak icin

dd if=/mnt/hda1/mbr.bin of=/dev/hda bs=512

ext3'u kopyalamak icin

dd if=3D/dev/hda3 | gzip > /mnt/hda1/system_yedek.img.gz

ext3'u yuklemek icin

gzip -dc /mnt/hda1/system_yedek.img.gz | dd of=3D/dev/hda3

bu komutlari kisa bir google arastirmasindan sonra buldum ve kendi disklerime gore duzenledim. siz inceler misiniz onlari, hatali bir kisim var mi? oncelikle xubuntu'nun hd'den calistigi laptop'da "if=/dev/hda of=/mnt/hda1/mbr.bin bs=512 count=1" komutu ile mbr'i yedeklesem sonra da "dd if=3D/dev/hda | gzip > /mnt/hda1/system_yedek.img.gz" komutu ile partition'i yedeklesem. akabinden desktop bilgisayara gidip xubuntu cd'sini taksam, livecd ortaminda direk konsolu acip sudo su ile root olsam,

dd if=/mnt/hda1/mbr.bin of=/dev/hda bs=512 komutu ile mbr'i oldugu gibi yazarim. sonra da gzip -dc /mnt/hda1/system_yedek.img.gz | dd of=3D/dev/hda komutuyla ext3 dizinini yuklerim.

eger boyle yaparsam sorunsuz olarak istedigim sey gerceklesmis olur mu? bu konuda ne diyorsunuz ozgur karatas bey?