IPv6 sorunu mu acaba?

Merhaba,
Yakın zamanda linux kullanmaya başladım.
Kurulumdan sonra bir kaç problemle karşılaştım.
İlk olarak firefox ile herhangi bir websayfası açamıyordum. Konsoldan www.google.com a ping atmayı denedim sonuç olumluydu. Arkadaşım sorunun ipv6 dan kaynaklandığını söyledi. ipv6 modulunu blackliste ekledim. Bu sorunum çözüldü ama hala apt'yi kullanamıyorum. İnternette biraz arama yaptım. Benzer problemle karşılaşanlara önerilen çözümleri denedim. Hala sorun çözülmedi.
Sizce neden olabilir.
Not: source.list de farklı depolar da denedim.