samba performansı

herkese selamlar.

Debian sarge üzerinde samba 3.014 çalıştırıyorum.
sambaya windows 98+2000+xp clientlar bağlanıyorlar. 40-50 civarı kullanıcı var.

Soruma gelince;
program.exe (8-9 mb boyunda) dosyasını ilk kullanıcı acarsa 2-3 snde ekrana geliyor.

Gün içinde ise program.exe (8-9 mb boyunda) dosyasını acanlar 15-20 snde acabiliyorlar fakat bu esnada program.exe dosyasının adını program2.exe gibi farklı isimle kopyalayıp ağdan açarsak hızlı açılıyor.
dosyayı aynı anda kaç kişi acarsa acsın hızlı açılmasını nasıl sağlarım?

oplocks yada level2 oplocks  gibi değerlerle oynadım ama sonuç alamadım.

(not: aynı dosyaları windows xp den paylaştırırsam bu sorun olmuyor herkes hızlı açabiliyor.)