Re: Debian.org.tr Hakkinda

Merhaba,

* Emre Kadıoğlu [2006-12-22 10:09:30+0200]
[...]
> daha iyi olabilecek diye düşündüğünüz bir konu varsa münasip bir
> dille bunu açıklarsanız olayı tartışırız üzerine bir karara

İşte o "münasip dil" çok önemli...

Bu konuda kızgınlığımı saklama gereği duymuyorum.  Bu kızgınlığın o münasip
olmayan dil dışında nedenleri de var.  Listeye sorular geliyor, yardım
isteyen, soru soran arkadaşlardan.  Vaktimiz/bilgimiz/ilgimiz ölçüsünde
yardımcı olmaya çalışıyoruz.  Bu listenin _başlıca_ işlevlerinden birini
karşılamaya çalışarak.  Başkalarını da bu çaba içerisinde görmeyi, bu
vesileyle yeni isimler tanımayı, hassaten gelecek için, herkesden çok
arzularım.  Ama ben bakıyorum yeni isimlerle hiç de bu nedenlerle değil
_sadece_ bu web meselesi yüzünden karşılaşıyorum.

Özgür yazılımın açık yazılı halde bulmanızın zor olduğu bazı racon
kuralları vardır.  Önce bir listede "lurk" edersiniz, daha sonra
kabiliyetleriniz ve vaktiniz nispetinde katkı sağlamaya çalışır ve nihayet
eski tabirle "temayüz" edersiniz.  Bu sıralamanın dışına çıkmak (mesela
"temayüz"ü en başa almak) çoğunlukla tehlikeli bir durum olmakla birlikte,
gerekli gördüğünüz yerde eleştiri de yapabilirsiniz şüphesiz.  Ama _ölçülü_
bir üslupla ("temayüz" seviyesi bu ölçüyü belirleyen unsurlardan biridir)
ve tabii asla çirkinlik yapmadan...