En fazla loop türünde bağlama noktası sayısı.

Merhaba,

Konu tam olarak Debian ile ilgili olmasa da listede konu ile ilgilenen
arkadaşların olabileceğini düşünüyorum.

MySQL veritabanları oluştururken biliriz ki bunlar ~mysql/ dizini
altında her bir veritbanının ismi ile aynı isimde bir dizin
oluşturulur ve tablolar burada tutulur (InnoDB kullanıldığında durum
değişiyor tabi ama o şu an konumuz dışında).

MySQL de kendi içerisinde veri tabanlarına kota veremiyoruz (MsSQL'de
olduğu gibi yani).

Durum böyle olunca, kullanıcıların MySQL kullanımlarını denetlemek
için periyodik zamanlarda (mesela her gün belirli bir saatte) bu
dizinlerin boyutlarını hesaplatmak ve ona göre kullanıcılara gereken
uyarı yapmak gibi bir yönteme gidiyorum ki bu da bana fena halde saçma
geliyor (her ne kadar işe yarasa da).

Çekirdek seviyesinde kota desteği de bu durumda işe yaramıyor. Dizin
bazında bir kota desteğini de sanırım Alphan ile geçmiş bir zamanda
konuşmuştuk ve çok eski bir çekirdek yamasına rastlamıştık. Ama o da
sonuçta efektif bir çözüm değil.

Durum böyle olunca, ben de her bir veritabanı için dd ile veritabanı
boyutu kadar birer dosya oluşturup bunları ext3 ile formatlayıp loop
olarak ~mysql/veritabani_adi dizinine bağlamak gibi bir fikir aklıma
geldi. Yaptığım ilk bir kaç denemede gayet başarılı çalıştığını gördüm
(ki mantıken de çalışması gerekirdi).

Asıl sorum şu, bir sisteme en fazla kaç tane loop türünde disk
bağlayabiliyoruz?

Sevgiler.

--
maybe you want to lost (lene)