From: Serkan ATEŞ [mailto:serkanates@armafiltre.com.tr]
Sent: Friday, December 15, 2006 12:59 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: IP TABLES VE BANDWITH PAYLAŞIMI

Hakan Yiğit yazmış:
> Merhabalar,

Merhaba
> Arkadaşlar, çalıştığım şirkette internet bağlantı paylaşımını squid + iptables ile yapmaktayız. Fakat download edilen dosyalar internet trafiğini olumsuz etkilemekte bunları da yasaklama şansımız ne yazıkki yok.

Download için firmanız içinde bir mecburiyet yoksa squidguard veya
dansguardianı incelemenizi tavsiye ediyorum. Söz konusu sadece download
ise filtreleme yazılımı çalıştırmak yerine squid içinden bir kurallada
bunu yapabilirsiniz. Kullanıcı, dosya uzantısı ve site bazında kısıtlama
getirebilmeniz mümkün. Ayrıca bant genişliği kontrolünüzü squid
üzerinden de yapabilirsiniz [1].

[1] http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=694&lang=tr

>  Bir arkadaşımdan duyduğum kadarıyla  iptables ile internetten gelen dosyanın büyüklüğüne bağlı olarak bandwith ayrımı yapılabiliyormuş.

Evet buda mümkün, hangisinin daha kolay yönetilebileceğini
düşünüyorsanız bence onu tercih edin.

İyi çalışmalar