Re: Debian'i bilimsel amacli kullanmak?

On Tue, Jul 11, 2006 at 10:59:26PM +0300, Emre Sevinc wrote:
> [...]

Merhaba,

TeX ortamı olarak emacs / auctex ikilisini öneriyorum. Severek
kullandığım yararlı özellikleri:

 * latex-preview sayesinde emacs içerisinde formulleri/section
   headerlarını derleyip resim olarak gösterebiliyor.

 * "source-specials" seçeneğini açtığınızda xdvi'i uzaktan kumanda
   gibi kontrol edip emacs cursorunun bulunduğu yere kaydırabiliyor.

 * Tabi emacs'in sık kullandığım yetenekleri (aklıma gelen kmacro ve
   query-replace-regex) ile birleşince daha da güçleniveriyor.

vim-latex suite kullanmadığımdan dolayı karşılaştıramıyorum.

Ah bir de emacs table-mode, metin ortamda tablo hazırlayıp latex'e
export edebiliyor. Tablo işleri için LyX'i önerebilirim.

[ ... ]

> Elektronikci misiniz? Bu durumda sanirim buradaki elektronik,
> elektrik ve bilg.  mühendisleri benim verebilecegimden cok daha iyi
> bilgi verir.

gEDA adında bir yazılım işinizi görebilir. Şans eseri denk gelmiştim,
adresi http://www.geda.seul.org/.

Debian paket açıklaması da şöyle:

    GNU EDA -- Electronics design software GNU EDA, an
    electronics design package, including gschem, a
    schematic editor.

[ ... ]

> Ben bazi isler icin dot, neato, vs. de kullanmistim ama daha cok metin formatinda
> cizge verip sonra otomatik olarak bunu düzleme yayip cizmek icin.

graph çizmek isteyenlere bu araçları bir süre denemelerini tavsiye
etmeden geçemeyeceğim. edgelerin sertliğini ayarlarıp belli nodları
yakın tutmak, düzlemde tam olarak istediğiniz şekilde dağılımı
sağlayıp mesela dairesel bir yapıyı kurmak konusunda fazlası ile
destek oluyor.

Elbette ki her tür formatta çıktı verebiliyor :)

--
Can Burak Cilingir

Furious activity is no substitute for understanding.

- H. H. Williams