RE: Debian'i bilimsel amacli kullanmak?

Title: RE: Debian'i bilimsel amacli kullanmak?

-----Original Message-----
From: ahmet nurlu [mailto:ahmet_nurlu@yahoo.com]
Sent: Tue 7/11/2006 10:31 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Debian'i bilimsel amacli kullanmak?

>Merhaba,
>
>Bu bir sorudan cok, bir fikir alisverisi yapmak icin yaziyorum. Ozellikle Debian'i bilimsel amacli kullananlara sormak istiyorum: teknik >belge yazarken, grafik hazirlarken hangi yazilimlari kullaniyorsunuz? Turkce'ye ozel sorunlarla karsilasiyor musunuz?
>
>Benim kullandigim yazilimlar ve karsilastigim zorluklari aktarmak istiyorum:
>
>Teknik yazilim:
>
>1). Latex:  TeTeX'i kullaniyorum.  TeXLive'i sik sik duymaya basladim. TeTeX'in uzerine kursam sorun cikar  mi bilmiyorum.
>2). Metin editoru: Gvim ve vim-latex suite.

Emacs ve auctex (Emacs icin cok güclü LaTeX modu) ile tetex araciligi
ile LaTeX kullaniyorum ben.

TeXLive'i ilk defa duydum, avantajlari, ekstralari nedir?

>Grafik cizimi:
>
>1)Xfig ve Xcircuit : Basit ama isinizi goruyor. Turkce karakterleri yazamiyorum. Ama latex kipinde turkce karakterleri girebiliyorsunuz.

Elektronikci misiniz? Bu durumda sanirim buradaki elektronik, elektrik ve bilg.
mühendisleri benim verebilecegimden cok daha iyi bilgi verir.

> 2)Verilerin çizimi: Eger bir dosyada sutunlar halinde veriler varsa xmgrace veya gnuplot. Gnuplot pek yayin kalitesinde cikti vermiyor.
> Xmgrace'in ciktisi daha iyi. Fakat Xmgrace'de turkce yazilamiyor. Latex  icinde bazen pstricks paketini kullaniyorum.

R project yazilimina baktiniz mi hic?

> Eger bir fonksiyonu cizdiriceksem, python ve matplotlib harika. Sayisal hesaplamalar icin python ve scipy.

Bunlar icin de tekrarlayayim soruyu: R project daha iyi bir secenek olabilir mi? (Bir baska paket: Octave)

Ben bazi isler icin dot, neato, vs. de kullanmistim ama daha cok metin formatinda
cizge verip sonra otomatik olarak bunu düzleme yayip cizmek icin.