Re: emacs & xemacs

X HastrMacs'i geliştirmeye başladım...

Anlamı: Has Emacs...

Gerçek emacs...

TR ise Turkey'den geliyor...

Emre Sevinç ile birlikte bu projeye imza atacağız.
Kendisi bana Hastr Emacs'de yardım edecek.
Debian GNU/Linux için en faydalı programlardan birisi olacağına inanıyorum...

Saygılar

On 6/28/06, Bulent Murtezaoglu <bm@acm.org> wrote:
> [...]
[...]
   EK> RMS'in di sanirim soyle bir laf vardi, "xemacs is just a patch
   EK> to emacs", (kulaktan dolma bir bilgidir, duydugum insani
   EK> hatirlayamadigimdan referans veremedim)

Ben de bilmiyorum, ama bu forkun arkasindaki cekismeyi bir nebze (ve
belki bir taraftan) aciga cikartan arsiv surada:

http://www.jwz.org/doc/lemacs.html

Herneyse ben slime/cl harici gundelik islerimde xemacs kullaniyorum.
Lisp isinde emacs'e gecmemin sebebi de Emre Sevinc'in beni bir ara
e-maille REPL olarak kullanarak lisp'e giris yaparken emacsi tercih
etmesiydi, ben de ona xemacs dayatacagima bari kendim o is icin
emacs'e geceyim demistim galiba.  Diger taraftan GNU/FSF'nin
debian/stable'da olan emacsi benim vm mail inbox'umu acamiyor cunku
dosya cok buyuk geliyor.  Boyle ciddi olabilecek farklar da var (diger
taraftan auctex'in bazi fonksyonlari bir ara xemacs'de problemliydi).
Yeni baslayanlar etraflarinda onlara yardim edecek insanlar veya onem
verdikleri paketlerin gelistiricileri ne kullaniyorsa ondan
kullanmalilar bence, Bir zaman sonra zaten kendi seciminizi yapacak
kadar detay ogrenmis olursunuz nasil olsa.

BM