irssi tr_TR.UTF-8 işlev problemi

Merhaba,

Şu anda unstable deposunda bulunan irssi (0.8.10) ile ilgili şöyle bir
problem yaşıyorum:

Sistemin öntanımlı yereli ile (UTF-8) irssi ye girdiğimde, girdiğim
kanallardaki tüm mesajlar PRIVMSG tag'ıyla status penceresine düşüyor.
Quote kullandığımda da gelen cevapları status penceresinden anonim
olarak görüyorum.

LC_ALL=C irssi şeklinde kullanarak bu sorunu aşmayı başardım. Herşey
olması gerektiği gibi çalışıyor ama tahmin edileceği üzere tr karakter
problemi yaşatıyor.

Konsolda, gnome-terminal, uxterm yada xterm -u8 de mevcut durumda bir
fark göremedim. Denemediğim bir iki teminal emülatörü kalmış olmasına
rağmen pek umutlu değilim açıkçası...

Yerelle ilgili olabilecek ayar şu şekilde:
/SET term_charset utf-8

http://www.irssi.org/documentation/faq adresindeki utf-8 desteği
hakkındaki bilgi de işime yaramıyor haliyle...

Konuyla ilgili çeşitli listelerde doğrudan ilgili olmayan bir şeyler
konuşulmuş gördüğüm kadarıyla. Fakat doğrudan cevap niteliği taşıyacak
bir şeyler göremedim henüz; irssi bug arşivinde de konuyla ilgili bir
mesaja rastlayamadım.

Konu hakkında bilgi sahibi olan var mı acaba?

İyi günler,
Murat Sağlam