Re: Gnome ve Xorg klavye yapılandırması

İletiniz Türkçe karakterler bozulmuş olarak geliyor (ben elle düzelttim).
Yahoo tarafında bunu düzeltmeye çalışın veya daha sorunsuz bir eposta
servisi kullanın.

Merhaba,

* Sami Beyoglu [2006-06-17 13:07:31-0700]
> Debianda kurulum sırasında klavye ayarını öntanımlı (varsayılan) [EN]
> olarak bırakıp kurulumu tamamladım.

Debian kurulumunu daima Türkçe yapın, sisteminiz otomatik olarak Türkçe
kullanıma hazır hale gelecektir (gelmemiş olması raporlanması gereken bir
hatadır).

> Grafik arayüz olarak da gnome kurdum. Ardından grafik arayüz üzerinden
> klavye seçeneklerinden TR q klavyeyi ekledim ve varsayılan olarak
> işaretledim. Bir değişiklik olmadı.
>
> S-1: Gnomedan yaptığım değişiklik neden etkili olmadı?

Varsayılan yapmak yetmiyor, klavye listesinde Türkçe'yi en üste taşımanız
gerekiyor.

Bk. http://lists.debian.org/debian-user-turkish/2006/01/msg00176.html

> S-3: Grafik arayuzu kullanmadığım zaman terminalde hala klavye seçeneğim
> "us". Nasıl "tr"   yapabilirim?

(Öncelikle bk. ilk tavsiye) Konsolda şu komutu çalıştırın:

    dpkg-reconfigure console-data