Gnome ve Xorg klavye yapılandırması

Debianda kurulum sırasında klavye ayarını öntanımlı (varsayılan) [EN] olarak bırakıp kurulumu tamamladım.
Grafik arayüz olarak da gnome kurdum. Ardından grafik arayüz üzerinden klavye seçeneklerinden TR q klavyeyi ekledim ve varsayılan olarak işaretledim. Bir değişiklik olmadı. Gnome u tekrar başlattım. Bir değişiklik olmadı. Alla Alla depkisi verildi ve xorg.conf dosyasındaki "us" ibaresi "tr" olarak değiştirildi. xwindow yeniden başlatıldı.
Açılıştı gnome, gnome klavye ayarlarıyla xwindow klavye ayarlarımın farklı olduğunu hangisini kullanmak istediğimi sordu. xwindow dedinildi ve klavye Türkçeye döndü.
Not: Olayın ubuntuda da aynı şekilde cereyan ettiği gözlenmiştir.

S-1: Gnomedan yaptığım değişiklik neden etkili olmadı?
S-2: Neden böyle bir soruya maruz kaldım ? Halbuki ikisi de tr idi.
S-3: Grafik arayuzu kullanmadığım zaman terminalde hala klavye seçeneğim "us". Nasıl "tr" yapabilirim?

İyi hafta sonları..