dell inspiron 6000 sarge kurulumu

Selamlar son 5 gündür yeni aldığım dizüstü bilgisayarıma defalarca silbaştan debian kuruyorum. Sorun şu ki ilk başta etch yükledim, gördüm ki ipw2200 çalışmıyor. howto'lar okudum forumlara baktım ipw2200.sf.net ten sürücü indirdim, anlatıldığı gibi /lib/firmware içine attım ama sonuç alamadım. Sonra sarge yüklemek istedim, ilk basta 2.6 kernel ile denedim fakat hard diski tanımadı, yine forumlara, listelere baktım once 2.4 yukle sonra cekirdegi guncelle dediler, nitekim oyle yaptım 2.4 cekirdekte diski tanıdı daha sonra 2.6 cekirdegi synaptic ile secip kurdum, makinamı yeniden baslattıgımda grub ta yeni cekirdegim belirdi fakat Kernel Panic diye bir hata ile karşılaştım, sonra tekrar reboot ettikten sonra 2.4 cekirdek ile acmak istedim, bu seferde x sunucu gitti. Bu arada simdi aklıma geldi laptopuma etch kurarken cdrom tanımamıştı
install libata.atapi_enabled=1

kurulum parametresi ile kuruluyor. Şimdi asıl isteğim şudur ki:
Sarge 2.6 kernel ile hard disk tanınmıyor bu sorunu nasıl çözebilirim?
--
Saygılarımla... Recep KIRMIZI