Re: LaTeX ve Xdvi : Ters arastirma

* ahmet nurlu [2006-01-30 16:45:55-0800]
> Ters araştırma için:
> 1) latex-suite dosyalırını .vim dizini içine açtım. Bu
> dizin içinde (.vim/ftpplugin/tex/) texrc.vim adlı
> dosya oluşturdum. Bu dosyanın içine

Hazır paketi de var bunun: vim-latexsuite.

> İmleci herhangi bir kelime uzerine getirip, CTRL-Sol fare tuşuna
> bastigimda gvim icinde o kelimenin bulundugu satira gidecegine, o
> cümlenin bulundugu paragrafın basina gidiyor. Diger kelimeler içinde
> aynı: eğer kelime farlı bir paragrafta ise o paragrafın basina gidiyor.
> Aynı dosyayı MikTeX'in YAP göstericesi(MS Windows'da)   kullanarak ters
> arastirma yaptim. YAP böyle bir sorun göstermiyor. En fazla o kelimenin
> bulunduğu satırın bir üst veya bir alt satırına isaret ediyor.
> Kullandigim xdvi'nin versiyonu 22.40.

Evet, bende de durum böyle.  Fakat sorun xdvi ile alakalı değil gibi
duruyor.  Üretilen .dvi dosyasındaki satır numaralarına ve ayrıca xdvi
tarafından verilen %l satır numaralarına baktım.  Uzun bir paragrafın
sonundayken (en kötü durum) paragrafın ilk satırına ait satır numarası
kayıtlı sadece.  TeTeX'in yeni sürümünde de durum değişmedi (xdvi sürümü
22.84.9).  İlk fırsatta daha ayrıntılı şekilde araştıracağım.

> Listeye gönderdigim mesajların bazi turkce karakterleri listeye gittikten
> sonra, mesaj içinde anlamsız karakterler olarak çıkıyor. Bu sorun
> yahoo-mail'den mi kaynaklanıyor yoksa benim yerel dil ayarlarından mi?
> Mozilla'da kullandigim kodlama: ISO-8859-9

Yahoo'da böyle sorunlar var.  Ayarlara bakmak lazım, ama bence bir an önce
Gmail'e geçin.