Re: TeX Türkçe sorunu

Sal 31 Oca 2006 11:46 sularında, Cafer Şimşek şunları yazmıştı:

> TeXmacs kullanıyorum, ancak bir türlü Türkçe karakter sorununu
> halledemedim. Bu konuda herhangi bir tecrübesi olan arkadaş var mı?

TeXmacs filan bilmiyorum ama birazcık (makro yazacak
kadar) TeX bilirim.
Dosyanın başına,
\documentclass[a4paper,11pt,dvipdfm]{article}
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage[english,turkish]{babel}
\usepackage{courier}
\usepackage{times}
\usepackage[scaled=.92]{helvet}
\usepackage[LY1]{fontenc}
eklerseniz ve dvipdfm ile PDF elde ederseniz Türkçe
sorunu olmaz. Tabii, .tex dosyanız utf-8 kodlanmış olmalı.

Önce PS sonra PDF elde edeyim derseniz (dvips) başınız
derde girer ;-) Yalnız, kararlı sürüm kullanıyorsanız,
galiba tetex'in utf-8 desteği yok. En iyisi benim yaptığım
gibi tetex'i kaldırıp TeXLive kurun. Biraz fazla yer tutuyor ama yok yok.

#TeXLive
deb http://www.tug.org/texlive/Debian/ pool/
deb-src http://www.tug.org/texlive/Debian/ pool/

Esen kalın,