From: ahmet nurlu [mailto:ahmetnurlu@hotmail.com]
Sent: Sun 1/22/2006 6:58 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: TeTeX icin MikTeX paket yonetimi nasil kurulur?

Merhaba,

Daha önce bu listeye bununla ilgili bir soru sormustum. Soru suydu:
MikTeX'in(TeX'in Windows sürümü) çok güzel bir paket yöneticisi var. Bununla
paketleri yüklemek ve güncellemek mümkün. Böyle bir paket yöneticisinin
TeTeX(TeX'in *unix sürümü) için olup olmadigini  sormustum.

Soruma gelen cevaplardan( yalnizca bir cevap gelmisti), böyle bir paketin
olmadigi sonucuna varmistim. Fakat MikTeX  paket yöneticisinin, Unix benzeri
sistemler için Christian Schenk tarafindan hazirlandigini ve kaynak kodunun
serbest birakildigini ögrendim. Daha fazla bilgi için
"http://www.miktex.org/unx/".

Kaynak kodunu indirip, derledim. Kaynak dosyalari içindeki  README
dosyasinda belirtigi gibi derlemek için "libcurl" kütüphanesine  ve gcc
derleyicisine ihtiyaç var. Benim sistemimde sorunsuzca derledim.  Bunu için
izledigim yol:

1) Yukarida verdigim baglantidan Miktex-Tools adli kaynak kodu indirin.

2) tar  xvfp  komutu ile kaynak kodu açin.

Asagidaki komutlari sirasiyla uygulayin:

3)  ./configure

4) make

5) make install

Eger hersey yolunda gitmis ise, paketleriniz /usr/local/share/texmf dizinine
yüklenmek için
hazir hale gelecek.

ve son olarak asagidaki komutlari  verin:
6) initexmf -u

7)  mpm --update-db

Bir örnekle bir LaTeX paketinin MikTeX depolarindan nasil indirdigimi
açiklayim:

1) Ilk önce istediginiz paketin MikTeX depolarinda olup olmadigina bakalim.
Bunun için:
>mpm --list | grep
komutu ile istediginiz paketin MikTeX depolari içinde olup olmadigina bakin.

2) Mesela pstricks adli paketi yüklemek istiyorsunuz.  Bunun için:
>mpm --install=pstricks
komutunu verin.
3) Her yeni paketi yüklediginizde
>texhash
komutunu vermeyi unutmayin.

Artik pstricks paketi TeX dosyalarinizda kullanima hazir hale geldi. LaTeX
ile dosyanizi derlediginizde , TeTeX öntanimli olarak ilk önce
/usr/local/share/texmf dizinine bakacak;  yukaridaki  komutlar  ile
pstricks paketini  yüklemisseniz, bu dizin içindeki pstricks paketini
kullanacak , eger pstricks paketini yukaridaki komut ile yüklememis iseniz
bu sefer  /usr/share/texmf dizinine bakacak, eger burda da bulamazsa
pstricks paketini
bulamadigina dair hata verecektir.

Debian'in tetex-extra   paketiyle gelen LaTeX ve TeX paketlerini
/usr/share/texmf dizini içinde birakabilir veya kaldirabilirsiniz.  Nasilsa
paketlerin yeni sürümlerini yüklediginizde, otomatik olarak eski sürümlerini
gözardi edecektir.

Hoscakalin

Ahmet Nurlu