TeTeX icin MikTeX paket yonetimi nasil kurulur?

Merhaba,

Daha önce bu listeye bununla ilgili bir soru sormuþtum. Soru þuydu: MikTeX'in(TeX'in Windows sürümü) çok güzel bir paket yöneticisi var. Bununla paketleri yüklemek ve güncellemek mümkün. Böyle bir paket yöneticisinin TeTeX(TeX'in *unix sürümü) için olup olmadýðýný sormuþtum.

Soruma gelen cevaplardan( yalnýzca bir cevap gelmiþti), böyle bir paketin olmadýðý sonucuna varmýþtým. Fakat MikTeX paket yöneticisinin, Unix benzeri sistemler için Christian Schenk tarafýndan hazýrlandýðýný ve kaynak kodunun serbest býrakýldýðýný öðrendim. Daha fazla bilgi için "http://www.miktex.org/unx/";.

Kaynak kodunu indirip, derledim. Kaynak dosyalarý içindeki README dosyasýnda belirtiði gibi derlemek için "libcurl" kütüphanesine ve gcc derleyicisine ihtiyaç var. Benim sistemimde sorunsuzca derledim. Bunu için izlediðim yol:

1) Yukarýda verdiðim baðlantýdan Miktex-Tools adlý kaynak kodu indirin.

2) tar  xvfp  komutu ile kaynak kodu açýn.

Aþaðýdaki komutlarý sýrasýyla uygulayýn:

3)  ./configure

4) make

5) make install

Eðer herþey yolunda gitmiþ ise, paketleriniz /usr/local/share/texmf dizinine yüklenmek için
hazýr hale gelecek.

ve son olarak aþaðýdaki komutlarý  verin:
6) initexmf -u

7)  mpm --update-db

Bir örnekle bir LaTeX paketinin MikTeX depolarýndan nasýl indirdiðimi açýklayým:

1) Ýlk önce istediðiniz paketin MikTeX depolarýnda olup olmadýðýna bakalým. Bunun için:
mpm --list | grep
komutu ile istediðiniz paketin MikTeX depolarý içinde olup olmadýðýna bakýn.

2) Mesela pstricks adlý paketi yüklemek istiyorsunuz.  Bunun için:
mpm --install=pstricks
komutunu verin.
3) Her yeni paketi yüklediðinizde
texhash
komutunu vermeyi unutmayýn.

Artýk pstricks paketi TeX dosyalarýnýzda kullanýma hazýr hale geldi. LaTeX ile dosyanýzý derlediðinizde , TeTeX öntanýmlý olarak ilk önce /usr/local/share/texmf dizinine bakacak; yukarýdaki komutlar ile pstricks paketini yüklemiþseniz, bu dizin içindeki pstricks paketini kullanacak , eðer pstricks paketini yukarýdaki komut ile yüklememiþ iseniz bu sefer /usr/share/texmf dizinine bakacak, eðer burda da bulamazsa pstricks paketini
bulamadýðýna dair hata verecektir.

Debian'ýn tetex-extra paketiyle gelen LaTeX ve TeX paketlerini /usr/share/texmf dizini içinde býrakabilir veya kaldýrabilirsiniz. Nasýlsa paketlerin yeni sürümlerini yüklediðinizde, otomatik olarak eski sürümlerini gözardý edecektir.

Hoþcakalýn

Ahmet Nurlu

Express yourself instantly with MSN Messenger! Download today - it's FREE! http://messenger.msn.click-url.com/go/onm00200471ave/direct/01/