Re: Kernel Update

Merhabalar,
Yeni kernel yüklerken o kadar da telaş etmenize gerek yok, sadece
denemek için bile yükleyebilirsiniz. Şuanda çalışan kernelinizi
silmediğiniz sürece (silseniz de yeniden yüklemeyi başararak) eski
sisteminizi elde edebilirsiniz.

Birden fazla kernel yüklenmiş bir sistemde, lilo yada grub gibi bir
program (boot loader) kullanarak açılışta kullanmak istediğiniz kerneli
seçebilirsiniz.

Debian deposundaki kernel paketlerinin isimleri de şöyle oluşuyor.

linux-image-KERNELSÜRÜMÜ-PLATFORM

Mesela sizin dediğiniz linux-image-2.6.15-1-k7 paketinin isminden
paketin içindeki kernelin, 2.6.15-1 numaralı kernel sürümünün, Amd nin
k7 işlemcileri için olduğunu anlıyoruz.

# aptitude show kernel-image-2.6-k7
 This package will always depend on the latest 2.6 kernel image
available for AMD Duron/Athlon.

Yani kernel-image-2.6-k7 dediğimiz zaman, mesela 2.6.15-1-k7
dediğimizdeki gibi 2.6.15-1 i kastetmiş olmuyoruz. Onun yerine depodaki
en yüksek 2.6.X-k7 numaralı kerneli kastetmiş oluyoruz. k7 yerine 386,
686, 686-smp, amd64-generic, amd64-k8, amd64-k8-smp, em64t-p4,
em64t-p4-smp, k7-smp kullanarak farklı işlemciler için de bu tip
paketler mevcut. Ayrıca 2.4 için de bu tip paketler mevcut.

İşlemciniz hangisi ise kernel-image-2.6-İŞLEMCİNİZ doğru bir seçenek
olacaktır. (p4 ler için 686, athlon lar için k7, Athlon64-Athlon
FX-Opteron lar için amd64-k8 yada amd64-generic)

Bana öyle geliyor ki, genel anlayış olarak "Debian'ı yeniden kurmak" çok
da doğru bir düşünce değil. Bunu söylememin sebebi, tam olarak doğru
olmayan teknik açı, bir de hoş olmayan yerleri hatırlatma : )

"aptitude upgrade" komutu sistemde yüklü olan bileşenleri, geçerli
depodaki üst sürümleri ile güncellemekten ibarettir. Yani sistemi
yeniden yükelemek demek değildir. Diğer yandan aptitude programını
önceden tanımlanmış şekilde kullanıyorsanız, upgrade seçeneği
kernel-image (ve xserver-xfree86 gibi) paketlerini güncellemeye
katmıyor, sadece "The following packages have been kept back" şeklinde
uyarıyor. Belki bu sebeple kernel ve x sunucunuzu elle yüklemek
istiyorsunuz. Bu gibi paketleri de güncellemeye katmak için aptitude
dist-upgrade komutunu kullanabilirsiniz. Yanlız aptitude dist-upgrade
biraz sert davranabilir, sonuçta istenmeyen durumlar ortaya çıkabilir.
Bir de şuanki sistemimde (debian sarge) upgrade 246 MB, dist-upgrade 622
MB indirmek istedi, baya bir fark var yani. Dediğiniz gibi kendiliğinden
güncellenmeyen paketlerin sayısı azsa, onları elle de yüklemek
isteyebilirsiniz.

Bir konu da X sunucusunu yüklerken, her elemanı tek tek yüklemek yerine,
sadece aptitude install kde, derseniz kuvvetle muhtemelen bütün gereken
parçaları (x-window-system, kdm, yükleyecektir).

shutdown -r now, komutu yerine, sistemi kapatmak istediğiniz zaman
"halt" komutunu, yeniden başlatmak istediğinizde "reboot" komutunu
kullanabilirsiniz.

Dediğiniz adımlar doğru, yukarki bikaç önerimi de göz önüne alırsanız,
bir sorunla karşılaşacağınızı sanmıyorum.

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu

speedghost şöyle yazmıştı: