Re: klavye sorunu

* Yilmaz Bilgili [2006-01-16 12:09:05+0200]

> Ben geçen sene Temmuz ayından beridir xorg un klavye sorunlarıyla
> uğraşıyorum. xorg un unstable depolara girmesiyle birlikte
> azalmışlardı.

Söylediklerinizi doğru mu anladım bilmiyorum ama, X.Org'un Türkçe klavye
için getirdiği özel bir yenilik, iyileştirme yok.  Hatta tam tersine bazı
regresyon durumları (yani XFree86 serisinde çalışıp, X.Org'da çalışmama
hâli) oluştu.  Hatırladığım kadarıyla sağolsun Nilgün hanım o sorunları
çözdü.

Size özel söylemiyorum, yanlış anlamayın.  Gözlemim o ki, Türkçe klavyeyle
ilgili sorun yaşayan bazı arkadaşlar Türkiye'deki iletişim kanallarıyla
kolaylıkla çözebilecekleri sorunlar veya bu kanallarda tartışılabilecek
değişiklik önerileri için dışarıdaki üst geliştiricilerle irtibat
kuruyorlar.  İlkesel olarak bunda bir problem yok, ama (1) kim hangi
değişikliği yaptırmış belli olmuyor, (2) Türkçe klavye seçeneklerini
yeterince bilmeyen geliştiriciler hatalı değişiklikler yapabiliyor.

Değişiklik önerileri hakkında kendi adıma konuşmam gerekirse, karışıklığın
önlenmesi için bu işleri sadece bir veya birkaç kişinin yönetmesini arzu
ederim.  Meselâ Nilgün hanım yıllardır bu konuyla uğraşıyor, önce onunla
irtibat kurmak uygun olur.