Re: klavye sorunu

Merhaba,

* Evren Banger [2006-01-16 10:35:38+0200]
> tatilden once at isaretini yapamadigimi soylemistim halada yapamiyorum
> anlamadim gitti?? xorg u yeniden yapilandirdim ama basaramadim...
> nelere dikkat etmem lazim xorg.conf dosyasinin keybord duzeni asagidaki gibi
> ? bazi tr karakterlerdede sorun var sorun nerden kaynaklaniyor  olabilir??
>
> Section "InputDevice"
>     Identifier    "Generic Keyboard"
>     Driver        "keyboard"
>     Option        "CoreKeyboard"
>     Option        "XkbRules"    "xorg"
>     Option        "XkbModel"    "pc105"
>     Option        "XkbLayout"    "tr"
>     Option        "XkbVariant"    "tr"
> [...]

Erçin çözümü vermiş.  Bu mesele çok karışık hâle geldi, görünenden daha
fazla karşıklıklar var.  Vakit darlığından bakamamıştım, bayramda fırsat
bulup üzerinde çalıştım ve bir hata bildiriminde bulundum: #348027.  Bu
raporun durumunu aşağıdaki iletiyle takip edebilirsiniz:

    http://lists.debian.org/debian-x/2006/01/msg00647.html

Bilgilendirmek için buraya da yazmış olayım.  Yeni sürüm X.Org 6.9 bugün
itibarıyla unstable depolarına girdi.  Türkçe Alt ve F klavye için bu
sürümden itibaren XkbVariant "tr_f" veya "tr_alt" DEĞİL sadece "f" veya
"alt" kullanacaksınız.  Daha açık hâlde yazayım buraya:

    X.Org _sürüm 6.9'dan itibaren_ Türkçe F klavye ayarları:

     Option        "XkbRules"    "xorg"
     Option        "XkbModel"    "pc105"
     Option        "XkbLayout"   "tr"
     Option        "XkbVariant"  "f"
     Option        "XkbOptions"  "caps:shift"

    X.Org _sürüm 6.9'dan itibaren_ Türkçe Alt-Q klavye ayarları:

     Option        "XkbRules"    "xorg"
     Option        "XkbModel"    "pc105"
     Option        "XkbLayout"   "tr"
     Option        "XkbVariant"  "alt"
     Option        "XkbOptions"  "caps:shift"

Tekrar ediyorum, bu ayarlar sürüm 6.9 ve sonrası için geçerli.  6.9 ve
önceki sürümlerde (6.8 ve XFree86 4.3) "f" yerine "tr_f", "alt" yerine
"tr_alt" kullanılmalı.

Lütfen Q klavye için XkbVariant _tanımlamayın_.  Ubuntu bu hatayı yaptı,
sonuç ortada.  Türkçe Q klavye için ayar bütün sürümlerde aynı:

     Option        "XkbModel"    "pc105"
     Option        "XkbLayout"   "tr"
     Option        "XkbOptions"  "caps:shift"

Üst geliştirici durup dururken bu değişikliği neden yaptı bilmiyorum.
Değişiklik güncelerini inceledim, hiçbir iz yok.  Muhtemelen 6.9RC1'de bu
değişiklik oldu.  Freedesktop bugzilla da bir şey söylemiyor.  Bilen varsa
bana anlatsın.  Bu sorun fevkalâde asap bozucu.  Bir değişiklik yapılıyor
ve hasbelkader bu işleri takip ettiğini sanan birisi olarak ben bile çok
geç öğreniyorum bunu.  Bu duruma müstehak olmadığımızı düşünüyorum.