kde-3.5.0 oncesi ve sonrasi ? [debian hakkinda]

merhaba,
eski kde versiyonlarinda kmenu'nun en tepesinde 'debian' isimli bi klasor olurdu ve sonradan kurdugum programlarin bircoguna ordaki alt menulerden ulasabilirdim. kde-3.5.0da ise onun[debian] yerine 'development' isimli bi menu var ve suana kadar yukledigim programlarin hicbirine o menu ya da diger menulerden ulasamiyorum :(

orneklersem :

junior-arcade - Debian Jr. arcade games
junior-art - Debian Jr. Art
junior-doc - Debian Jr. Documentation
junior-games-card - Debian Jr. Card Games
junior-games-gl - Debian Jr. 3D Games (hardware acceleration required)
junior-games-net - Debian Jr. Network Games
junior-games-sim - Debian Jr. Simulation Games
junior-games-text - Debian Jr. Text Games
junior-internet - Debian Jr. Internet tools
junior-kde - Debian Jr. for KDE
junior-math - Debian Jr. educational math
junior-programming - Debian Jr. programming
junior-puzzle - Debian Jr. Puzzles
junior-system - Debian Jr. System tools
junior-toys - Debian Jr. desktop toys

tum bunlar,

ayrica qt4-designer ve qt4 ile alakli diger paketlerin [ve daha bircok paket] tumunu kurmama ragmen kmenu'de butun dizinlere bakmama ragmen bunlarla alakali hicbirsey bulamadim ?

evet birileriniz 'konsole'dan cagirabilirsin diledigin programi ya da oyunu'  diyebilirsiniz fakat yukledigim onca programin komut karsiligini nasi hafizamda tutabilirim ya da ezberleyebilirim ya da ogrenebilirim ? en basitinden: linuxdcpp diye yukledigim paketi konsoldan calistirabilmek icin 'dcpp' yazmak gerekiyormus. ya yukardakilerin karsiliklarini nasil ogrenecem ???

[ps: rahatsiz oldugum bir diger husus ise x basladiktan sonra bilgisayarimdaki sistemin bana debian'i hicbisekilde hatirlatmiyo olusu? yine ornegim suse olacak, suse'de openoffice'i calistirdigimda bile karsima logosu cikiyor, sistemin heryerini logolariyla doldurmuslar, 'evet, kullandigim isletim sistemi SUSE diyebiliyorsunuz'.  [suse, novelin! yani paralari var elbette ugrasirlar yaparlar diyebilirsiniz ama bu durum beni rahatsiz ediyor iste, belirtmek istedim...] ]