Re: ip forwarding

Selam,

Pts 09 Oca 2006 11:51 sularında, Murat Demirten şunları yazmıştı:
> Selam,
>
> Port forwarding işlemi ile, modemin kullandığı portların dışındaki portları
> yönlendirebilirsiniz. Örneğin 81 nolu portu içerdeki bir makinenin 81 veya
> başka bir portuna yönlendirebilirsiniz sorun olmaz.
>
> Ancak, 80. porta gelen istekleri içerdeki makineye gönder kuralı, datron
> modeminizin web yönetim uygulamasının zaten 80. portta çalışıyor olması
> nedeniyle dikkate alınmıyor. Eğer bunu yapmanıza izin verseydi web yönetim
> ekranına bir daha ulaşamayacaktınız.

Ben Datron kulanıyorum, 80. portun yönlendirilmesine izin veriyor.
Tabii bu durumda modemin web yönetim arayüzüne dışardan ulaşılamaz,
ama bu içerden ulaşmaya engel değil. Dışardan erişmek istenirse
ssh ile mümkün, tabii etkinleştirilirse. Çok kullanışlı bir modem.

Datron modem, IP forwarding yapmaz. Port forwarding yapar.
Bridge mod istenirse yapmak mümkün ama ben şahsen modemin
korumasında kalmayı tercih ediyorum. Çünkü içinde Linux gömülü.

Esen kalın,
Nilgün