Debian server

Geçen gün bununla ilgili bişeyler sormuştum, ancak tam anlaşılmamış, tekrar ayrıntılı olarak yazıyorum. Yardım ederseniz sevinirim..

Ana server üzerinde firebird veritabanı kullanılarak oluşturulmuş veri mevcut.

Bu server’e bağlı 20 adet client var. bu clientlerden 3 tanesinde Windows xp kurulu olacak ve diğer makineler de harddisksiz network boot yapabilen makineler olacak. Bu clientler veri tabanı üzerinde hem değişiklik hem de görüntüleme yapabilecekler. Ana server’da Linux server düşünüyoruz. Bu server’de web server, e-mail server hizmetleri de olacak. Bu hizmet için de 1024 kbps adsl kullanılacak. Linux server için de Debian veya Fedora düşünüyoruz (ltsp destekli)

  1.

     Server olarak kullanmayı düşündüğümüz makine için aşağıdaki
     konfigurasyon yeterli olurmu?

adet

İşlemci

INTEL P4 630 3.0GHz 800MHz 2MB 64BIT HT 775p

1

Anakart

ASUSTEK P5WD2-PR I955X DDR2 SES+LAN+SATA2 16X

1

Bellek

1 GB DDR2 533 MHz (HI-LEVEL)

2

Ekran Kartı

ASUSTEK EX6200TC GF6200TC 64MB/256MB TV DVI 16X

1

Sabit Disk

120 SAMSUNG 7200 SATA2 8MB IDE

2

  2.

     Client makinelerin network boot yapabilmesi için anakartta dikkat
     etmemiz özellik nedir. Güncel anakartlar bu iş için yeterli olur mu?

  3.

     Linux’un içerisinde firebird veri tabanı kullanan “mydatabase.gdb”
     isimli dosya ana makine üzerinde bir klasörde olacak. Bu dosyaya
     “Windows xp” yüklü makinelerden ulaşabilmek için nasıl bir yol
     (path) yazmalıyız. Örneğin: windowstaki bir dosyaya ağdan erişmek
     için “//192.168.0.1:c:\myapp\mydatabase.gdb” , bunun linuz yüklü
     makinedeki yolu nasıldır.