Re: Etch, oo2 ve Zemberek

Paz 08 Oca 2006 12:55 sularında, Murat Sağlam şunları yazmıştı:

> Şöyle bir baktım zamanında zemberek için; aspell mi yamanmalı, proxy
> istemcisi mi yazmalı, konsolda da yazım denetimi... Gnome/Bonobo aspell
> yerine Enchant'ı yer mi falan derken  kafam karıştı :-)   Konu ile
> ilgili bir strateji belirlenmesi lazım, spellcheck paketlerine pek hakim
> değilim ama aspell'in zemberek ile çalışabilecek şekilde yamanması bu
> sorunları toptan çözebilir diye düşünüyorum. Acaba bu makul bir fikir mi?

Aspell türkçe için uygun değil. Ona formüle bağlı cümle kurulan
diller lazım. Bizimki gibi ses uyumuna bağlı ve sözcüklere eklemelerle
çekim yapılan, biraz zeka gerektiren diller için (bu bakımdan dilimizin
eşsiz olduğunu düşünüyorum) yetersiz kalıyor. (türkçe konuşmak IQ'yu
10 puan arttırır :)) )

Esen kalın,
Nilgün