Re: Debian Server (Acil Yardım)

Merhaba,

Donanım ihtiyaçlarını belirlemek için önce şu soruya cevap vermek lazım:
Bu sunucu ne sunacak? Yani sadece ağ geçidi ve dhcp/dns gibi temel ağ
servislerini mi verecek? Yoksa dosya paylaşımı mı? E-posta sunucusu mu?
Yoksa ikinci sorunuzda bahsettiğiniz tarzda bir terminal sunucusu mu?

Debian'ın çok uç noktalarda olmadıkça sunucularda kullanacağınız
donanımlar ile bir sorun çıkaracağını sanmıyorum. Şahsen orta seviye
IBM'lerden eski SUN'lara, sıradan PC'den bozma sunuculara kadar çok
çeşitli ortamlara hiç sorunsuz kurulum yaptım bugüne kadar.

Disklere alınacak tarzda yedekler için rsync kullanabilirsiniz. Hatta bu
sayede dilerseniz ağ üzerindeki diğer bilgisayarlara da yedekleri
dağıtarak güvenliği artırma şansınız olur.

Debian gerek yazılımsal gerekse donanımsal RAID'i destekler. Mümkünse
3ware gibi markaların gerçek donanımsal RAID kartlarını kullanmanızı
tavsiye ederim. Ancak bu kartların fiyatı kimi zaman biraz "tuzlu"
gelebilir. Bu durumda yazılım tabanlı RAID'de yapabilirsiniz.

Eğer web sunucunuz sadece statik içerik sunacaksa (düz HTML dosyaları
vs...) Aache yerine çok daha kolay bir yapılandırmaya sahip ve hızlı
çalışan thttpd'yi deneyebilirsiniz. Eğer PHP vs... gibi desteklere
ihtiyacınız varsa Apacxhe tabiki ideal çözüm olacaktır.

Diğer sistemleri ağ üzerinden açıp sunucu üzerindeki yazılımları
kullanmalarını sağlamanız mümkündür. Bunun için LTSP'ye [1] bir
gözatmanızı öneririm. Bunu yapmak için sunucunuzun belleğinin biraz
yüksek olması ve istemcilerinizin ethernet kartlarının üzerine bir "boot
rom" takılması gerekmektedir.

[1] Linux Terminal Server Project - http://www.ltsp.org

Thus saith Harun Hurma :