TeTeX vs. MikTeX

Merhaba,

Daha önce Windows'da MikTeX kullanýyordum. Yanlýþ
hatýrlamýyorsam, CTAN'den otomatik olarak çeþitli
paketleri yükleme seçeneði vardý. Bu yöntem TeTeX için
de var mý? Ýnternetde arama yapmam bir sonuç vermedi.

TeTeX için uyguladýðým yöntem þu:

1) Mesela Pstricks paketini yüklemek istiyorum. Ya
CTAN'dan ya da Pstricks'in web sayfasýndan gerekli
paketi indiriyorum.

2). Debian'ýn TeTeX için kullandýðý "usr/share/texmf"
dizinine hiç dokunmuyorum. Güncelleþtireceðim veya
daha önce yüklenmemiþ latex paketlerini
"/usr/local/share/texmf" dizinine kuruyorum. Kolaylýk
olsun diye  "/usr/share/texmf" altýndaki bütün alt
dizinlerin isimlerini "/usr/share/texmf" dizini
altýnda oluþturuyorum. Bunun için xtermde aþaðýdaki
komutu yazýyorum:
cd /usr/share/texmf; find . -type d -exec mkdir -p
/usr/local/share/texmf/{} \;

3) Kuracaðým paket daha önce sistemde var ise,
"/usr/local/share/texmf'in" alt dizinlerde bu pakete
ait klasör yukarýdaki komut ile oluþmuþ olacak. Pakete
ait bütün dosyalarý bu klasör içine koyuyorum. Eðer bu
paket daha önce sistemde bu  yok ise, "Readme"
dosyasýndaki talimatlarý göre yeni
dizinleri "/usr/local/share/texmf" altýnda
oluþtuyorum.

4) Daha sonra

----------------------------------
texhash
----------------------------------
komutunu vererek dizinleri güncelleþtiyorum. LaTeX ile
belgelerimi  derlediðimde, belgelerin içinde
kullandýðým her paket için ilk önce
"\usr\local\share\texmf" dizinine bakacak; eðer orda
bulamazsa "\usr\share\texmf" dizinine gidip burda alt
dizinleri araþtýracak.

Görüldüðü gibi biraz zahmetli bir iþ; özellikle
belgelerinizi LaTeX'lerken
 bir kaç paket birden kullanýyorsanýz! Daha fazla
bilgi için:
"Peter Flynn, A Beginner's introduction to typesetting
with LATEX"

Þu anda Türk TeX kullanýcýlarýnýn haberleþebileceði
bir liste var mý? Benim
bildiðim, Bilkent sunucu üzerinde Yunus adlý bir liste
vardý,fakat uzun zamandan beri aktif deðil.

Hoþcakalýn

Yahoo! DSL ? Something to write home about.
Just $16.99/mo. or less.
dsl.yahoo.com