Re: paket isimlerindeki dfsg

On 11:45, Tue 03.01.06, Azer Demir wrote:
selamlar,

aslında uzun zamandır merak ettiğim birşeyi sormak istiyorum. xorg'u
ilk kurduğumda paket isimlerinde şunun benzeri bir şeyle
karşılaşmıştım :

xserver-xorg_6.8.2.dfsg.1-11_i386

dfsg'nin debian free software guidelines (debian özgür yazılım
yönergeleri) olduğunu biliyorum. ama paket isimlerinde
kullanılmalarının amacı ne? firefox 1.5 paketlerinin isimlerinde de
dfsg var. dfsg gözetilerek diğer paketlere göre farklı birşeyler
yapıldığı anlamına mı geliyor bu?

Kaynak kodlarindan DFSG'ya uygun olmayan ogeler cikariliyor ve bu
sekilde kullaniliyor. Yani hem ikilik format (deb) hem de dagitilan
kaynak kodlari (apt-get source ile alinan)  DFSG'ya uyumluluk
gosteriyor.

--
Best regards,
Rail Aliev