Disk okuma sorunu

Merhaba,
Sabit diskimi ext3 formatlamak üzere yedeklerimin bulunduğu ntfs
partitiondaki tüm verileri birkaç dvd ye aktardım.
İşletim sistemimi kurduktan sonra yedekleri sabit diske aktardım,
dvdlerden birtanesindeki veriler kopyalanabiliyor fakat açılamıyor,
daha doğrusu herhangi bir text dosyasını nano gibi basit bir programla
açtığımda anlamsız karakterler çıkıyor karşıma. Gedit ile açmaya
çalıştığımda ise;

gedit has not been able to detect the character coding.
Please check that you are not trying to open a binary file.
Select a character coding from the menu and try again.

şeklinde bir hata mesajıyla karşılaşıyorum. tüm karakter kodlama
seçeneklerini denedim ama faydası yok. Yedek alırken gnomebaker
kullanmıştım, sorunun ne olduğunu çözemedim, yardımlarınızı bekliyorum.

iyi çalışmalar.

--
http://mesutyilmaz.net
my@xant.org