Mail list oluşturma

Arkadaşlar, mail list yapmam gerekiyor yalnız tam olarak çalışma mantığını v.s. bilmiiyorum.
Mail list yöneten yazılım v.b. araçlar buldum net'ten yalnız nereye kurulacağı faaliyetlerini nasıl yürüteceğini bilmediğimden kurmadım.
Amacım: Debian list benzeri toplu mail paylaşım ortamını oluşturmak. Bunun için bir web alan veya mail alan gerekecek mi?
Ücretsiz web alanlarından biriı uygun olurmu?
P.S. Yahoo mailing lists benzeri bir sistem kullanamam. alternatif bir çözüme ihtiyacım var.