Ekran Kartı ve Ağ Yapılandırması Sorunu

Merhaba,

iki sorum var. birincisi ekran kartımla ilgili. bir türlü
tanıtamadım. lspci çıktısında tam olarak şu var ekran kartı için:

VGA compatible controller: Intel Corporation 82915G/GV/910GL Express
Chipset Family Graphics Controller (rev 04)

Bunun GLX sürücülerini yükleyemedim. i915-20060205-linux.i386.tar.bz2
gibi bir dosya indirmişim zamanında (nereden indirdiğimi
hatırlamıyorum). bununla uğraştım, modülü ekliyor, xorg.conf dosyamda

Driver          "vesa"

yazan yere

Driver          "i915"

yazdığımda, X başlarken modülü bulamadığıyla ilgili hata veriyor. ve
bu yüzden vesa olarak kullanmaya devam ediyorum, tabii ki vesa
modülünde GLX çalışmıyor.

Diğer sorum ise ağ yapılandırmasıyla ilgili. Yerelde 10.0.0.0/8 ağını
kullanıyoruz, benim makinemin IP adresi 10.0.0.16, ağda DHCP sunucu
yok. Herkes statik ip kullanıyor. ön tanımlı ağ geçidimiz de
10.0.0.2. Bilgisayarı açtığımda 169 ile başlayan IP alıyor nereden
bulup alıyorsa artık. Ama ağda ve İnternet'te sorunsuz
dolaşabiliyorum, gateway (10.0.0.2) makineye bağlandığımda ise IP
adresimi doğru olarak (10.0.0.16 şeklinde)
görüyorum. /etc/init.d/networking restart yaptığımda ise 10.0.0.16 ip
adresini ifconfig ile görebiliyorken ön tanımlı ağ geçidi yönlendirme
tablosundan kayboluyor. /etc/network/interfaces dosyam da aynen şu
şekilde:

auto eth0 lo
iface eth0 inet static
        address 10.0.0.16
        netmask 255.0.0.0
        network 10.0.0.0
        broadcast 10.255.255.255
        gateway 10.0.0.2

iface lo inet loopback

Daha da garip olan her /etc/init.d/networking restart komutunu
verdiğimde 169'lu ip ile 10'lu ip arasında sürekli değişmesi. 169'lu
ip aldığımda her şey normal çalışırken, 10'lu ip aldığımda gateway yok
oluyor ve route add default gw 10.0.0.2 komutuyla eklem gerekiyor.

Sevgiler,

--
ghost in the shell

Cafer 'cfb' Şimşek