Re: eth0 sorunu......

Bir modül sorununuz yok gibi gözüküyor. Emin olmak için

$dmesg | grep eth ile ethernet kartlarınızın açılışta tanınıp tanımadığına
bakın. Muhtemelen eth0 ve eth1 şeklinde iki ethernet kartınız olacak.
Kablonuz hangisine takılıysa ona uygun /etc/network/interface dosyasına
bilgiler girmelisiniz.

Örnek bir interface dosyası:

iface lo inet loopback
iface eth1 inet dhcp

iki satırından oluşur. Burada ben eth1 den dhcp ile ip almasını söylüyorum.

/etc/resolv.conf dosyasına adls modeminizin ipsini "nameserver ipsi-neyse"
yazıp bağlantıda ip-alan adı karşılaştırmalarını yapıp bulmasını
sağlayabilirsiniz. Burada birden fazla alan adı sunucusu yazmam mümkün.

Bu işlemlerden sonra:

#ifconfig eth0 up (veya eth1)
#/etc/init.d/networking restart
#ifconfig

ile baktığınızda bir ip almışsanız artık internete bağlanabilirsiniz. Adres
çözümleme hatası veriyorsa resolv.conf dosyasına bir takım sunucu adları
girilmeli.

Çar 08 Mar 2006 18:11 tarihinde, mete alpaslan şunları yazmıştı: