Re: ORACLE ile ilgili güncelleme

On Wed, 2006-03-01 at 00:59 +0200, Erçin EKER wrote:
> Konuyu artık liste dahilinde konuşmayın lütfen. Konuyu kendi aranızda
> halledin, doğrusu da budur.
Liste kurallari konusunda yazili bir kaynak var mi?

Benim bulabildigim ve kabaca cevirisini yaptigim sadece su liste var:

Debian mail listelerini kullanirken lutfen su kurallari izleyiniz:
* Spam gondermeyin, asagidaki reklam politikası bolumune bakin.
* Bütün e-maillerinizi Ingilizce gonderin. Diger dilleri sadece acikca
izin verilen listelerde kullanin (Ornegin, Turkce debian-user-turkish
listesinde)
* Uygun listeyi kullandiginizdan emin olun. Ozellikle kullanicilarla
ilgili sorularinizi gelistiriciler listelerine gondermeyin.
* Uygun tartisma icin satirlarinizi 80 veya daha az karakterle
sinirlayin. Bilgisayar tarafindan yaratilmis ciktilar icin 80
karakterden uzun satirlar kabul edilebilir. (Ornegin ls -l)
* Otomatiklestirilmis "konu-disi" ya da "tatilde" mesajlari gondermeyin.
* Uye olma ya da uyelikten cikma mesajlarini listenin kendi adresine
gondermeyin. Onun yerine herbir listenin -request adresini kullanin.
* Asla HTML mesajlar gondermeyin, duz metin kullanin.
* Buyuk boyutlarda ekli dosyalar gondermekten kacinin.
* Ozellikle istenmedigi surece, listeden herhangi bir mesaji
yanitlarken, gonderenine karbon kopya (CC) gondermeyin.
* Eger uyesi olmadiginiz bir listeye mesaj gonderiyorsaniz lutfen mesaj
metninizde bunu belirtin.
* Kirli (kufurlu, argo -cn) dil kullanmayin, bazi insanlar listeleri
kufretmenin kanun disi oldugu "packet radio" ile takip ediyorlar.
* Flame yaratmaktan kacinin, nazik degil.

Bu listede "Sadece Debian ile ilgili konular sorulabilir" diyen ya da bu
anlama gelebilecek bir kural yok. debian-user-turkish mail listesi icin
aciklama olarak: "Support for Debian users that speak Turkish." (Turkce
konusan Debian kullanicilari icin destek) deniyor sadece.

Sanirim "yazili" ya da en azindan "resmi" olmayan bir kural uzerinden
tartisiyoruz. Bunda yanlis bir sey yok elbette. Fakat eger kullanicilar,
kullandiklari liste icin bu tarz kurallari geleneksellestirebiliyorlarsa
ilk geleneksellestirilmesi gereken kurallar "anlayis", "dogru anlama" ve
"nezaket" gibi kurallar olmali diye dusunuyorum.

Kimseye "ders vermek" gibi bir niyetim yok. Umarim mesajim boyle
anlasilmaz.

NOT: Tartismayi uzatmak icin degil uzerinde fazla duruldugu icin
belirtme geregi hissettim: Nilgun Hanim "zavalli" kavramini soruyu soran
ya da yanit veren herhangi bir liste uyesi icin degil bahsi gecen
program icin kullanmisti.