Re: nfts formatlı disk

 Merhaba Penguen'ler,

2005/11/26, Timu EREN <selamtux@gmail.com>:
Çarşamba 23 Kasım 2005 12:19 tarihinde, Serdar Karacay şunları yazmıştı:
>  Merhaba Penguen'ler
> Arkadaşlar debian sarge kurulu makinamda 78gb lık nfts dosyayı okuma
> hakkına sahibim ama yazma ve degiştirme hakkına sahip olamıyorum Serdar
> hocanın belgelerinede baktım ama beceremedim valla bu hakka nasıl sahip
> olabilirim çünkü debian sarge için 5gb ext3 formatlı diskim doluyor,180 mb
> filan kaldı kernel 2.6.7.

        Merhaba...
Eğer yanlış anlamadı isem sisteminizde ntfs formatlı bir disk alanı var ve bu
 evet bir işletim sistemi yok yani ntfs dosya sisteminde çalışan işletim sistemi( M$vindoz) sistemde pardus alpha,ubuntu 5.10 ve debian sarge var bu sistemler etx3 dosya formatında çalışıyor bu işletim sistemlerinde bu ntfs formatı depo olarak kullanmak istiyorum yani programları,arşivleri(flim,oyun gibi)bu diskde  toplamam lazım etx3 dosya formatında disklerim doldu.
disk alanı üzerinde her hangi bir işletim sistemi yok. Sadece kişisel
dosyalarınız var. Eğer linux kurulu olan disk alanına verilerinizi
kopyalayabilirseniz (yeterli disk alanınız varsa) ntfs formatlı alanı
mkfs.vfat  mkfs.etx3 vb. komutlar ile farklı formatlara dönüştürebilirsiniz.
bu durumdan daha önce bu işlemlerden haberim olmadı ve hiç denemedim bu operasyonel işlemleri yaptıgımda sisteme zarar verme olasılıgı nedir?
Ancak unutmayınki bu komutlar disk üzerinde formatlama işlemi yaparlar bu
neden ile ntfs olan disk alanı üzerindeki "tüm verilerinizin yedeğini almayı
unutmayın."
Bu komutları biraz deteylı anlatırmısınız??
--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)

Teşekkürler Linux