Re: ipw2200 tanıtımı

Merhaba,

Makinenizin ozellikleri (ag donanimi) hakkinda bilgi vermemissiniz.  Bu
makine klasik ethernet + kablosuz bir dizustu mu?  Eski surumleri
bilmiyorum, cekirdek 2.6.12'de (acilis parametreleriyle oynamadiginiz
surece) boyle bir kombinasyon icin eth0 kablosuz, eth1 kablolu arayuzu
gosterir, iwconfig'le kontrol edin ('wireless-tools' paketi kurulu
olmali).

* Talat UYARER [2005-09-29 00:36:30+0300]
> Biraz ugrastıktan sonra modulu ekledim ve modconf komutu yardımı ile
> aktif ettim ama sorun suan surada ben /etc/network/interfaces a girdim
> ve dosyanın sonuna
> auto eth1
> iface eth1 inet dhcp
> satırlarını girdim ve dosyayı kaydettim. daha sonra ise asagıdaki komut
> verdim ve cıktısı bu oldu acaba sıkıntı ne dir ?

Eger yukaridaki gibi bir donanim profili _gecerliyse_ etkinlestirmeniz
gereken arayuz eth1 degil, eth0.  (Bunun disinda asagida bahsettigim
baska sorunlar da var.)  Kablolu ve kablosuz arayuzleri ayni anda
etkinlestirmeniz de mumkun, fakat makinenin yonlenecegi ("route"
edecegi) arayuzun metrigini ayarlamaniz lazim.

> debian:/home/talat# /etc/init.d/networking restart
> * /etc/network/options is deprecated.
> Setting up IP spoofing protection...done (rp_filter).
> Reconfiguring network interfaces...ifup: interface lo already configured
> run-parts: /etc/network/if-pre-up.d/whereami exited with return code 1
                                      ^^^^^^^^
Ag arayuzleri de dahil makine ayarlarini farkli konumlarda ayarlamak
icin kullanilan 'whereami' paketini kurmussunuz.  Su asamada bu paket
isleri karistirmaktan baska ise yaramaz.  Once o paketi silin:

    dpkg --purge whereami

Kablosuz arayuzun 'eth0' oldugunu varsayarak (gerekiyorsa bunu
degistirin) su basit /etc/network/interfaces dosyasini deneyin; bu
denemeyi basitce WEP, WPA vb. erisim kisitlamasi sunmayan bir kablosuz
ag ortaminda yapin (kablosuz ag size aitse bu kisitlamayi gecici olarak
kaldirabilirsiniz):

    auto lo eth0

    iface lo inet loopback

    iface eth0 inet dhcp

Eger WEP kisitlamasi varsa, soyle birsey is gormeli:

    auto lo eth0

    iface eth0 inet dhcp
	wireless-essid KABLOSUZ_AG_ISMI
	wireless-key WEP_PAROLASI

WPA icin veya her iki arayuzu de birlikte kullanmak veya ayarlari
otomatik olarak bulunulan konuma gore degistirmek icin daha farkli
numaralar/paketler gerekiyor (baska bir sorunun konusu).