Çok çok soru--amatör bir debianci için.

Merhaba Debian Topluluğu,

Ben debian a yeni başlamış biri olarak bir kaç sorum olucak. Sorularım biraz saçma gelebilir ama özür dilerim kafama takıldılar gitmiyorlar:

- İlk sorum unstable sürümü ile ilgili, unstable sürümü gerçekten söylendigi kadar(orjinal sitesinde) internet de gereksiz paket alışverişi yapıyor mu?Unstable sürümünde programların son halinin olmasının bana bir yararı var mı? Sürümler arası geçmek çok zormudur nasıl geçilir? mesela unstabledan testing 'e ....

-Diğer sorum 2 harddiskim var.deneme amaçlı olarak küçük bir harddiske kurmuştum ama gerçekten debiani çok begendim ve update olsun; dosya uyarlamaları olsun çok fazla ayar yaptım ve bunları kaybetmek istemiyorum... Nasıl ayarları ve mbr yi bozmadan diğer harddiskime taşıyabilirim. Bunun için nasıl bir program gerekiyor?

-Sources.list lerinizden örnek verebilirmisiniz? Yurtdışı serverları ile ülkemizdeki serverlar arasında çok fazla ping farkı var mı? nasıl iyi bir sources.list' e sahip olabilirim.

-Mozilla ile Mozilla-Firefox bildigim kadarıyla farklı programlar. Ama tam emin değilim. Mozillayi silsem bunun Firefoxa bi etkisi olurmu,yoksa firefox Mozilla üzerinde koşan bir program mı?

-Acaba iptables lar la ilgili iyi bir döküman yada link söyleyebilir misiniz? ingilizce türkçe farketmez. Artı firewall programlarından tavsiye ettikleriniz nelerdir?

Sorularım biraz çok olduğunu biliyorum. Ama yeni bir kullanıcı için normal sorulardır herhalde .. (:

Yardımcı olursanız sevinirim..

Teşekkürler,

Çağdaş Sözer