Re: xkb ve gnome hatasi

Merhabalar,
>  Merhaba Debian'cilar
> Her acilista sorun weriyor bu hatayi cozmem icin,
> dpkg-reconfigure xserver-xfree86 dedim
>
> 1.Karsilastigim sorunlar busid(lspci den numariyi aliyorum ama kabul etmiyor
> bu yuzden bos birakiyorum).

Bu bir sorun yaratmasa gerek.

> 2.Klavye secimi pc kac olacak bunu bilemiyorum.(e-mail,turkce karakterlerin
> hic biri islemiyor)

Türkçe klavye için:

Section "InputDevice"
        Driver          "keyboard"
kısmında

        Option          "XkbModel"      "pc105"

> (markasi AntiRSI,atech) (model kbs-720)
> 3.Mouse secimi ne olacak (optik,2 tuslu)(markasi quake)

USB mi Ps2 mi kullanıyorsun? Bende USB fare var, XF86Config-4 de de iki
tane girdi var. Ben koymadım sanırım onları oraya, ama çalışıyor bir
deneyebilirsin:

Section "InputDevice"
        Identifier      "Configured Mouse"
        Driver          "mouse"
        Option          "CorePointer"
        Option          "Device"                "/dev/psaux"
        Option          "Protocol"              "PS/2"
        Option          "Emulate3Buttons"       "true"
        Option          "ZAxisMapping"          "4 5"
EndSection

Section "InputDevice"
        Identifier      "Generic Mouse"
        Driver          "mouse"
        Option          "SendCoreEvents"        "true"
        Option          "Device"                "/dev/input/mice"
        Option          "Protocol"              "ImPS/2"
        Option          "Emulate3Buttons"       "true"
        Option          "ZAxisMapping"          "4 5"
EndSection

tabi daha sonra "ServerLayout" da alttaki satırlar bulunmalı:

Section "ServerLayout"
InputDevice "Generic Mouse"
InputDevice "Configured Mouse"
EndSection

> 4.Ekran karti ayarlarindamodulleri sadece g/x seciyorum(nvidia 128mb
> geforcefx5200)

bunu da ilk aşamada boşverip "vesa" sürücünü kullanabilirsin, ilk amaç
çalıştırmak ise. Ondan sonra ekran kartı ayarlamarına bakarsın.

> [...]
> Daha basit bir yapılandırma deneyin ya da daha yeni bir XFree yazılım sürümü
> edinin.
> Eğer bu durumu bir hata olarak bildirirseniz, lütfen bunları ekleyin:
> - <b>xprop -root | grep XKB</b> sonucu
> - <b>gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals /keyboard/kbd</b> sonucu
>
> Bu hata nedir ilk defa goruyorum...Gnomeden herhalde gnome bi turlu
> kurulmuyor yaa...
> "OAFIID:GNOME_GDictApplet" yüklenirken panelde bir sorunla karşılaşıldi.
> Bu uygulamacığı ayarlarınızdan silmek istiyormusunuz?CEWAP NEDIR???

Zaten çalışan elemanları olmayan (gnome ile ilgili) bir sistemde hatalı
bir cevap vermek pek mümkün olmaz herelde. Bence sistemi temizlemek
adına evet denebilir. Zaten gnome'u baştan kurabiliyoruz ve kararlı
depodaki (kullandığımız depo) gnome'un kolayca kurulabilmesi lazım
içinde kararsız paketler bulunmayan bir sistemde.

> [...]
> requested an impossible situation or if you are using the unstable
> distribution that some required packages have not yet been created
> or been moved out of Incoming.
>
> Since you only requested a single operation it is extremely likely that
> the package is simply not installable and a bug report against
> that package should be filed.
> The following information may help to resolve the situation:
>
> The following packages have unmet dependencies:
> gnome: Depends: gnome-desktop-environment (= 64) but it is not going to be

Bunun sebebi ise yine evvelki paket yükleme sıkıntıları olsa gerek.
Burada atılabilecek bir adım

aptitude install gnome-desktop-environment

komutu ile belirtilen gnome-desktop-environment paketini yüklemeye
çalımak olabilir. Bu komut size gnome-desktop-environment paketi
içindeki kurulmayı reddeden paketi gösterecektir. Bu şekilde ilerleyerek
yüklemedeki sorunu yaratan paketi bulabilirsiniz. Muhtemelen bu evvelden
yüklenmiş ve şimdi sorun yaratan bir paket olacaktır (mesela başka bir
depodan üst sürümü yüklenmiş bir paket). Sorunlu paket bulunduktan sonra
silinirse ("aptitude remove" yada "aptitude purge"),

aptitude install gnome

komutu çalışabilir.

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu