Re[2]: squid-ip

Hello Serdar,

Sunday, July 24, 2005, 5:02:29 PM, you wrote:

> Merhaba,

> * Abdullah GÜNEY [Sun, Jul 24, 2005 at 02:44:50PM +0300]

> Bu islemi squid'de acl kullanarak yapabileceginiz gibi dogrudan
> iptables ile de halledebilirsiniz.

> Squid kullanmanizin avantaji olarak Internet erisiminiz proxy
> uzerinden yapilacagi icin bu size Internet trafiginizi daha
> verimli kullanabilme imkanı sunar. Ayrica dilerseniz (veya boyle
> bir seye de ihtiyaciniz varsa) squid ile birlikte squidguard veya
> dansguardian gibi sistemleri de kullanarak kara listelerde yer
> alan ip adreslerine erisimleri de engelleyebilirsiniz. Dahası
> [...]

Sanirim iptablese gerek olmayacak cunku ayrica bir fw kullaniyoruz ve
bircok islemi burdan kisitlamak mumkun. Ancak burda webproxy kullanma
isteginden kaynaklaniyor. Bu durumda FW kisitlamalari anlamiyor ve tum
kullanicilari ayni ipden cikariyor. Bu durumda ise yaramiyor. Bende
url kisitlamalarimi FW yerine squid uzerinden yapmak istiyorum. Ayrica
detayli istatistikler de alabilirim. Baska bir yontem akliniza geliyor
mu? En mantiklisi acl lerle yapmak gibi

--
Best regards,
 Abdullah                            mailto:abdullah.guney@emo.org.tr