dell 110L fn keys

Merhaba. Yaklaşık 6 ay önce Debian'a geçtim ve Dell Latitude 110 L dizüstü bilgisayarımı o zaman testing durumda olan Sarge'ı kurdum. Hala testing sistemi kullanıyorum. Aradan geçen sürede açıkçası çok fazla uğraşmadım ama uğraştığım kadarıyla Fn-keys sorununu çözemedim. Bu özelliği çalıştıramıyorum. Ayrıca sistem açık durumdayken makinanın ekranını kapattığımda(yani fiziken klavyenin üstüne getirdiğimde) tekrar açınca grafik ekran kesinlikle gelmiyor. Bunun sebebi de 'stand-by' komutunun olmaması yada çalışmaması diye tahmin ediyorum. Bu iki sorunun birbiriyle bağlantılı olması bence muhtemel. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Herkese iyi çalışmalar. Teşekkürler.