Re: AMD64 vs. pure64

Merhaba,
x x yazmış:

Merhaba,

Soru net: AMD64 islemcili PC'ye uygun debian surumunu
"net install" seklinde kurmak istiyorum. Hangi
sayfayi/linki kullanmaliyim ?
Kafa karisikligina sebep noktalar ise:

Testing surumde 64 bit icin bir net-install ISO'su
var:

http://cdimage.debian.org/pub/cdimage-testing/daily/amd64/current/debian-testing-amd64-netinst.iso
bu iso'yu kullanabilirsiniz.

Yalniz yukaridaki linkte dosya isminde AMD64 adi
geciyor. Buna karsin, http://amd64.debian.net/
adresinde AMD64 klasorunden baska ayrica bir de
"pure64" diye bir klasor de var ve bir soruya karsilik
"kesinlikle pure64 kurmalisiniz" cevabi verilmis.

AMD64 ve pure64 arasindaki fark nedir, bunlar apayri
seyler mi, yoksa biri birinin alt basligi mi ?
pure64 bir amd64 versiyonu yada alt başlığıdır. pure64 dışında pure64-gcc3.4 gibi bir versiyon daha var. pure64-gcc3.4 deposundaki paketler gcc3.4 hatta tam emin değilim ama kimi zaman gcc4.0 kullanılarak derlenmiş yazılımlardan oluşturuluyor. kesinlikle pure64 kullanın demelerinin sebebi, gcc3.4'e göre daha kararlı olmasındandır. gcc3.4 biraz deneysel. ben de pure64 etch kullanıyorum. gayet kararlı. gerçi, amd64.debian.net'te ne de debian-amd64.alioth.debian.org'da pure64-gcc3.4 deposu göremedim ama debian-amd64'ün de bunlara işaret ettiğini sanmıyorum. sizin indirmeye çalıştığınız debian-testing-amd64-netinst.iso imaj dosyasındaki amd64 ibaresi de sadece mimari olarak amd64 olduğunu ifade ediyor. pure64 için yada gcc3.4 için özel iso'lar var mı bilmiyorum, karşılaşmadım. ama asıl ayrım kurulumu yaptıktan sonra sources.list dosyanıza pure64 ya da gcc3.4 depolarını yazıyorsunuz. debian amd64 portuyla ilgili daha ayrıntılı bilgi için

https://alioth.debian.org/docman/ view.php/30192/21/debian-amd64-howto.html

inceleyebilirsiniz. bir de kurulumdan sonra eğer pure64 kullanacaksanız, bizim ftp.tr.debian.org'da da bir debian-amd64 pure64 yansısı tutuluyor, bu yansıyı kullanabilirsiniz.

kolay gelsin.