Re: power down sorunu

ozgur oktay nar yazmış:

merhaba , yeni başlayan biri olarak nihayet hangi linuxu kullanacağıma karar verdim.önceden mandrake deneyimim olmuştu................uzun aradan sonra sarge yükledim.
1. ATX kasam otomatik olarak power down olmuyor.

benim de eski bilgisayarım otomatik kapanmıyor, normalde bu bilgisayar windows kullanırken otomatik kapanabiliyordu, yani en azından benim durumum anakartımın eskiliğinden olmasa gerek. pek uğraşmadım. ama çözümünü bilemiyorum.

2.sarge yükledikten sonra takılan ikinci harddiskimi nasıl tanıtır ve bağlarım."fstab ... falan denedim ama bazı hatalar verdi."

hard diskinizin discover yada hotplug gibi sisteme takılan aygıtları algılamak için çalıştırılan programlar tarafından sisteme tanıtılmış olması gerekir. eğer bu sisteminizdeki ikinci hardisk ise, hard diskin aygıt dosyası /dev/hdb olacaktır (tatığınız harddisk sata ise durum farklı olur, sata disklerin dosyaları /dev/sdX gibi adlandırılır), bu arada diskinizi bir dosya sistemiyle formatladınız mı? formatlamadıysanız mkfs.ext3 yada mkfs gibi komutlarla formatlayabilirsiniz. formatladıysanız zaten diski bağlayabilmeniz gerek.

3.Cd rom eject tuşu çalışmıyor.  Nasıl çözebilirim.

linux dağıtımlarında sisteme bağlanan cdrom gibi aygıtlar sistemden ayrılmadan cdrom'un eject tuşu cd'yi çıkarmaz. eğer gnome kullanıyorsanız cd'nin bir kısayolu masaüstünüze oluşturuluyor olması lazım. oluşturuluyorsa bu kısayola sağ tıklayıp menünün en son seçeneği olan "Sistemden ayır" seçeneğine seçtiğinizde cd hem sistemden ayrılacaktır, hem de cd otomatik olarak çıkarılacaktır. eğer masaüstüne bu kısayol oluşturulmuyorsa, aynı kısayol masaüstündeki "Bilgisayar"ın içeriğinde de var. hiç olmadı şu komutu kullanabilirsiniz,

eject /media/cdrom0

kolay gelsin.

şimdiden çok teşekkür ediyorum.
............yaşasın debian