Re: Gnome 2.10 ve klavye sorunlari

Merhaba,

Anladığım kadarıyla bazılarını cevaplamak istiyorum.

Yilmaz Bilgili <ybilgili@yahoo.com> writes:

> Daha once unstable deposundaki Evolution i kullanmak istedigim icin
> kismi olarak gnome 2.10 kullaniyordum. (kendiliginden guncellemisti bazi
> paketleri). Cok sikayetci olmamakla birlikte bazi ikon ve kisayollarda
> problemler de vardi. Bugün gnome 2.10 a tamamen geceyim dedim. Kurulum
> basarili olmasina ragmen klavye ile ilgili olarak asagida siraladigim
> problemler var. Yardimci olursaniz cok memnun olurum.
>
> Selamlar.
>

> 1. gnome da tr karakterler cikmiyor (test: ýðüiþçöIÐÜÝÞÇÖ)

Masaüstü -> Tercihler -> Klavye Seçeneğinden klavye düzenlerini
kontrol ettiniz mi?

> 2. crtl alt fx tuslari ile konsola gecemiyorum, hic biri calismiyor.

sanırım X.org kullanıyorsunuz. Aynı sorun X.org kullanırken bende de
olmuştu çözümünü tam bilmiyorum maalesef.

> 3. sistemi konsoldan actigimda klavye resmen sacmaladi. caps lock shift
> gibi davranmaya baslasi vs vs.

Nedense aynı sorunları ben de yaşıyorum. Aslında bu saçmalama
klavyeden değil de terminalden kaynaklanıyor. Böyle durumlarda
çoğunlukla reset komutu işe yarıyor.

> [...]
>
> XKB yapılandırılması etkinleştirilirken hata.
> Muhtemelen dahili X sunucu sorunu.
> Çeşitli sebeplerden bu oluşabilir:
> - libxklavier kütüphanesindeki bir hatadan
> - X sunucusundaki (xkbcomp, xmodmap araçları) bir hatadan
> - X sunucu ile uyumsuz libxkbfile uygulamasından
>
> X sunucu sürümü bilgisi:
> The X.Org Foundation
> 60801099
>
> Eğer bu durumu bir hata olarak bildirirseniz, lütfen bunları ekleyin:
> - <b>xprop -root | grep XKB</b> sonucu
> - <b>gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/kbd</b> sonucu

Bunun çözümü ilk sorunun cevabında.

Saygılar

-Cafer