Gnome 2.10 ve klavye sorunlari

Daha once unstable deposundaki Evolution i kullanmak istedigim icin
kismi olarak gnome 2.10 kullaniyordum. (kendiliginden guncellemisti bazi
paketleri). Cok sikayetci olmamakla birlikte bazi ikon ve kisayollarda
problemler de vardi. Bugün gnome 2.10 a tamamen geceyim dedim. Kurulum
basarili olmasina ragmen klavye ile ilgili olarak asagida siraladigim
problemler var. Yardimci olursaniz cok memnun olurum.

Selamlar.

1. gnome da tr karakterler cikmiyor (test: ýðüiþçöIÐÜÝÞÇÖ)
2. crtl alt fx tuslari ile konsola gecemiyorum, hic biri calismiyor.
3. sistemi konsoldan actigimda klavye resmen sacmaladi. caps lock shift
gibi davranmaya baslasi vs vs.
4. Biraz kurcalayinca gnome a girerken asagidaki hatayi vermeye basladi:

XKB yapılandırılması etkinleştirilirken hata.
Muhtemelen dahili X sunucu sorunu.
Çeşitli sebeplerden bu oluşabilir:
- libxklavier kütüphanesindeki bir hatadan
- X sunucusundaki (xkbcomp, xmodmap araçları) bir hatadan
- X sunucu ile uyumsuz libxkbfile uygulamasından

X sunucu sürümü bilgisi:
The X.Org Foundation
60801099

Eğer bu durumu bir hata olarak bildirirseniz, lütfen bunları ekleyin:
- <b>xprop -root | grep XKB</b> sonucu
- <b>gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/kbd</b> sonucu