Re: Dell PE 2850 Xeon 64bit ve Sarge ADM64 yükleme problemi

Merhaba,

* Leoman® [Mon, Jul 11, 2005 at 04:55:09PM +0300]
> [...]
> ekleyip yeniden derledim normal şekilde ve grub ı düzenleyip yeniden yazdım.
>
> Reboot ettiğimde;
> VFS: cannot open root device "sda2" unknown-block(0,0)
> Please append a correct "root=" boot option
> Kernel Panic - not syncing: VFS: to mount root fs on unknown-block(0,0)
> Tarzında bir mesaj aldım.
> Üzerinde bulunan 2 disk yüzünden sürücünün adresinin değiştiğini varsayarak
> devices.map dosyasında (hd2)  /dev/sdc olarak bir device yarattım ve
> menu.1st te. Boot ettiğimde grub böyle bir device olamdığını söyledi.

grub.conf icerisinde initrd'nin yerini belirttiginiz halde, initrd'yi olusturmamis
olabilir misiniz? initrd parametresini unutup initrd'yi olusturmamissaniz
live-cd'lerin biri ile acip, mkinitrd ile initrd imajini olusturabilirsiniz.

# mkinitrd -o /boot/initrd.img-2.6.8-em64t-smp /lib/modules/2.6.8-em64t-smp

Bu durumda benzeri bir komut isinizi gormesi lazim.

> Şu anda USB diskiteki Debiana ne yapmalıyım megaraid cihazları ile boot
> edebileyim.
>
> Ya da Dell serverlar için hazırlanmış bir cd imajı var [1] bu cd ile kurup
> daha sonra apt confunda paket kaynaklarını amd64 olarak belirtip
> dist-upgrade desem 64 bit e geçebilirmiyim?

X86 imajindan kurulum yapip daha sonrasinda pure-64 mimariye sahip olamazsiniz.
64 bit icin kurulumu dogrudan AMD64 imajlari ile yapmaniz onerilir.

Bu durumda sunlari yapabilirsiniz:

- http://lists.debian.org/debian-amd64/2005/04/msg00415.html adresinde AMD64
mini imaji ile Dell 2850'ye nasil kurulum yapilabilecegi, megaraid'in kurulum
esnasinda 2. konsoldan nasil tanitilabilecegi izah edilmis. O iletiyi takip
edebilirsiniz.

- USB diskinize sozunu ettiginiz (megaraid destekli) x86 Debian imaji ile
kurulum yapip daha sonra USB diskinizdeki isletim sistemi uzerinde "debootstrap"
araci ile diskinize kurulum yapabilirsiniz.

- Megaraid modulu bulunduran Debian tabanli live-cd'lerin birisi ile yine
"debootstrap" aracini kullanarak diske kurulum yapabilirsiniz.

- AMD64 imajlarindan birisini hack ederek, megaraid destekli hale getirebilir
daha sonra kendi olusturdugunuz bu cd ile kurulum yapabilirsiniz.

seklinde farkli cozum yontemleri onerilebilir. Ancak en basta denenmesi
gereken yontemin 1. yontem olduguna inaniyorum.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin