engerek: KDE ve emacs icin Turkce yazim denetimi

Sevgili Debian severler,

engerek Turkce yazim denetimi paketi:
http://bayazit.org/www/engerek_0.1-1_i386.deb

paketin bagimliliklari: (unstable'dan) libgcj6, libc6, libgcc1, zlib1g
cakisma: hspell

yani kurmadan once, unstable depolari sources.list'te varsa

# apt-get -t unstable install libgcj6 libgcc1

seklinde bagimliklari kurmaniz gerekiyor. sonrasi:

$ cd /tmp
$ wget http://bayazit.org/www/engerek_0.1-1_i386.deb
# dpkg -i engerek_0.1-1_i386.deb

ya da paketin icerigine bakmak icin
$ dpkg -x engerek_0.1-1_i386.deb deneme

/usr/share/doc/engerek/README.tr.utf-8 dosyasinda KDE ve emacs
(ispell.el) ile nasil kullanilabilecegini ozetlemeye calistim.
(derleme ve yukleme kisimlarini gecebilirsiniz)

aslinda paket olusturururken, otomatik belirlenen bagimliliklardan
libc6'nin experimental'dan olmasi gerektigi soyleniyordu, fakat o libc6
Turkce yereli konusunda bas agrittigi icin bagimliliklari elle girdim.
gorebildigim kadariyla sorun cikarmamasi lazim ama siz gene de haberdar
olun.

tr_TR ve tr_TR.utf-8 yerellerinin de yuklu olmasi lazim.

ilgilenen varsa engerek'in ve asil Turkce cozumleme ve oneri islerini
yapan zemberek kutuphanesinin kaynak kodlari (experimental'dan gcj-4.0
gerektirir ve libc6 basinizi agritabilir):

http://bayazit.org/www/engerek-0.1.tar.bz2

ozetle, onemli oldugunu dusundugum ozgur bir Turkce denetim desteginin
bir adimi olarak denenmeyi ve gelistirilmeyi bekliyor.

ben emacs, kate, kedit, koffice ve konqueror ile denedim, her ne kadar
yogun stres testleri olmasa da simdilik idare eder gorunuyor.

Kolay gelsin,

not: engerek GPL, zemberek BSD lisani ile geliyor. her zamanki gibi
olabilecek zararlardan yazarlar sorumlu tutulamaz.

not2: mutt kullanan arkadaslarin da engerek'i ispell yerine
kullanabilecegini tahmin ediyorum, ama ben denemedim.

--
-alphan
http://www.bayazit.net/alphan/