Re: Samba Türkçe Karakter Problemi

Selamlar,
Ardaşlara katılıyorum, iki makinede debianken Samba'ya hiç gerek yok.
NFS performans olarak da daha iyi olabilir (denemedim). Ancak arkadaşlar
NFS in nasıl olacağını söylememiş, çok kolay kurulumu kısaca anlatayım.

Önce

# aptitude install nfs-kernel-server

diyoruz, kuruluyor herbişi (durup debian'a teşekkür ediyoruz bu
noktada). Ondan sonra sistemimizde /etc/exports diye bir dosya oluyor.

# man exports

dan görebileceğimiz üzere, paylaşmak istediğimiz klasörleri ve makine
isimlerini satır halinde yazıyoruz. Mesela

/mnt/debian	digermakine

satırı, bu dosyanın bulunduğu sistemdeki /mnt/debian klasörünü
digermakine isimli (burada /etc/hosts dosyanız ayarlı değilse, ip adresi
de kullanabilirsiniz herelde, denemedim) bilgisayardan bu klasörü
sisteme bağlayabilirsiniz. O da nasıl olur mesela bu dosyanın olduğu
makinenin ismi (ip si) bumakine ise:

# mount bumakine:/mnt/debian /bağlamakistediğimizyer/

dersek, digermakine'den bumakine'deki dosyalara sabit diske ulaşır gibi
ulaşabiliriz, çok da güzel olur. bumakine'den digermakine'deki dosyalara
ulaşabilmek için de işlemin tersi yapılabilir.

Bunu ayrıca alta yazıyorum ki gözden kaçmasın. /etc/exports dosyasına
her eklediğiniz satırın çalışması için, dosyada/ yaptığınız her
değişiklikten sonra nfs sunucusunu yeniden başlatmanız gerekiyor, bunu
da şöyle yapıyorsunuz.

# /etc/init.d/nfs-kernel-server restart

Yeni eklediğiniz satırları eklediğini göreceksiniz.

Güvenlik için exports dosyasında bişiler yazabiliyosunuz falan. Ama ben
bakmadım, haberiniz olsun.

Bir de sanırım bu kernel yöntemi oluyor. Bir de yazılımla yapılan nfs
var gibi gözüküyor ona bakmadım. Ama bildiğim kadarıyla standart kernel
nfs açık olarak geliyor.

Can Kavaklıoğlu