apache firefox türkçe karakter sorunu

firefox da (windows) web sunucumda bulunan sayfaların türkçe karakterleri bozuk çıkıyor.sayfaların encoding kısmında windows-1254 ve iso-8859-9 yazılı fakat firefox bunu iso-8859-1 olarak görüyor.apache de türkçe karakter desteği ile ilgili bi eksiğim mi var?addlanguage addcharset gibi bişeyler eklemeye çalıştım fakat olmadı.yanlış yapmış da olabilirim.başka bir sunucunun (redhat as- apache2 ) apache.conf dosyasına baktım.onda addcharset gibi ayarlar göremedim.
ayrıca internet explorer da sorun yok.düzgün görüntüleniyor.