Re: usbdisk sorunu

Merhaba,

* ozgur uncuoglu [Sat, Jul 02, 2005 at 07:43:11PM +0300]
> debian sarge kullanıyorum.kingston marka aldığım 256mb usbdiski
> çalıştıramadım.
> makinayı açmadan önce usbdiski 2.0 yuvasına takıp
>
> mount -t vfat /dev/sda1 /mnt/usbdisk yaptım ama şöyle bi mesaj geldi.
>
> mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sda1,
>       missing codepage or other error
>       In some cases useful info is found in syslog - try
>       dmesg | tail  or so
>
> aslında dosya sistemi vfat fdisk -l çıktısı
>
>   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
> /dev/sda1   *           1         980      250864    e  W95 FAT16 (LBA)

> [...]
		  ^^^^^^^^^
Bu kisimda bir gariplik var. 256 MB olan diskiniz 2 GB olarak gorunuyor.

mkfs.vfat veya mkdosfs ile flash diskinizi bicimlendirmeyi dener misiniz?

# mkdosfs /dev/sdaX (dogru surucu uzerinde calistiginiza emin olun.)

seklinde bicimlendirip, yeniden mount etmeyi deneyin. Sonuc alamazsaniz,

# cfdisk /dev/sda

ile varolan disk bolumlerini silin, daha sonra yeniden bicimlendirip
deneyin.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin