Re: Acemi Sürücüden Debian Sorunları

Selamlar,

Mon, 09 May 2005 14:55:49 +0300 tarihinde Oğuz YAĞBASAN <kaptanoguz@gmail.com> şöyle yazmış:

---------- Forwarded message ----------
From: Oğuz YAĞBASAN <kaptanoguz@gmail.com>
Date: May 9, 2005 2:50 PM
Subject: Acemi Sürücüden Debian Sorunları
To: debian-user-turkish-request@lists.debian.org

Acemi bir linux kullan?c?s?ndan seçme sorunlar:

1. Yukarida da gördügünüz üzre yazilarimi Türkçe yazamiyorum.
Sistemim Debian Sarge 3.1 (Kernel 2.6.8) ve Masaüstü yöneticisi de KDE 3.2Tr

http://lists.debian.org/debian-user-turkish/2005/03/msg00468.html
bu başlığı ve takip eden iletileri inceleyin.

2. TV Kartimi Debian da göremiyorum.
Compro VideoMate PVR/FM TV kartim var. Tuneri Philips SAA7130

Diger sistemlerde tv karti otomatik olarak görülüp TV uygulamalari
yükleniyordu. Debian da tv karti yokmus gibi davraniyor.

Bu karti Mandrake ve Knoppix de de kullanamadim.
NOT: TV Karti üreticisinin Net Sitesinde Linux Driver yok.
comprousa.com<http://comprousa.com>

Bu karti Sadece PARDUS sorunsuz ve hicbir ayar istemeden çalistiriyor...

Bende bu dertten mustaribim, en son 1 sene kadar önce denemiş ve görüntü almış ses alamamıştım, sonradan pes etmiştim. Pardus'da ses alabiliyor musunuz ? Böyle birşey varsa Pardus'dan bir bakayım veya uludağ listelerine bir soralım özel bişey yapmışlar mı diye

3. Connexant Chipsetli bir softmodemim var. (HSF) Nette yaptigim aramalar
sonucu linuxant sitesinden modemin sürücüsünü cnxinstall.run, deb paketi ve
rpm paketi olarak indirdim.
Tabii ki baska bilgisayardan.
KPackage ve Synaptic Package Manager ile kurmayi denedim ama olmadi.
NOT : Daha önce Mandrake 9.1 ve Gelecek Linux de (Kernel 2.4.x) bu modemi
kullanabiliyordum.

Kernel 2.6 ile conexant'ın bir sorunu var, bu sorunu 14$ vererek aşabilirsiniz :) 2.6 için olan sürücülerin bedava sürümleri 14kbs'nin üzerine çıkamıyor. Ancak kernel 2.4 kullanırsanız bu mümkün,
Sisteminizdeki yüklü kernel-image'e uygun kernel-headers paketini kurup
http://maher.eu.org/hsfmodem/hsflinmodem-5.03.27.tar.gz
dosyasını açıp, make install ile kurup, hsfconfig'i çalıştırırsanız modeminize /dev/modem altından ulaşabileceksiniz.

4. Debian Sistemimi her baslattigimda hdd lerimi yeniden mount etmem
gerekiyor. Bunu otomatik olarak yaptirabilir miyim?
Yoksa -Burasi Debian Kendin psir kendin ye- mi diyeceksiniz??

--
Osman Yüksel
http://blog.sonsuzdongu.com